Measuring qualitative data, a trend in social research: analysis of the case of the Faculty of Accounting and Administration, Culiacán Campus
DOI:
https://doi.org/10.35197/rx.08.02.2012.07.bmKeywords:
social research, qualitative approach, cuantitative approach, mixed research, measurement of qualitative dataAbstract
The need to study the problems of social research from the new trends and paradigms that are most widespread and accepted today. The development of research and analysis techniques in search of criteria of objectivity, quantification and coherence in social research, where quantitative research, whose epistemological, interactionist and dialectical foundations give rise to the start-up of a process that takes into account more broadly the complexity of situations, their contradictions, the dynamics of the processes and the points of view of social agents.
Downloads
References
Geba, Norma B. 2006. “Medición cuantitativa y cualitativa en la disciplina contable”, Facultad de Ciencias Económicas, Universidad Nacional de La Plata, Argentina. p.
King, Gary; Keohane, Robert O. y Verba, Sydney. 2000. La ciencia en las ciencias sociales. Capítulo I. En el libro El diseño de la investigación social. La inferencia científica en los estudios cualitativos. Alianza editorial. Madrid. p 14
Mattessich, Richard. 2002. Contabilidad y métodos analíticos. Buenos Aires: La Ley.
Perez Serrano, Gloria. 1994. “Investigación cualitativa: Retos e Interrogantes”. Editorial la Muralla S.A., Madrid.
Santesmases Mestre, M. 2009. Diseño y análisis de encuestas en investigación social y de mercados, Pirámide, Madrid, p.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2012 J. Bernardo Medina Castillo, Lorenzo Manzanilla López de Llergo, Aurora Díaz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material
- La licenciante no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada , brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios . Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- NoComercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales .
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.