Design and piloting of learning measures in upper secondary education in the State of Sonora

Authors

  • José Ángel Vera Noriega Centro de Investigación en Alimentación y Desarrollo, A. C.
  • Ricardo Aragón Pérez Instituto de Evaluación Educativa del Estado de Sonora

DOI:

https://doi.org/10.35197/rx.04.02.2008.04.jv

Keywords:

design and pilotage, learning in education

Abstract

A critical path is presented for the design of learning measures for high school education that aims to serve as a precedent for a state measurement model that allows us to understand the contextual variables that describe and explain the learning processes through the different modalities of high school and in the different academic semesters. The evaluation model is developed based on the item response theory and broadly describes the fundamental moments from the study objective to the piloting and analysis of reagents.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Backhoff E., Tirado S. y Larrozolo R. 2001. Ponderación diferencial de reactivos para mejorar la validez de una prueba de ingreso a la universidad. Revista Electrónica de Investigación Eeducativa, 2 (2). (En línea). Disponible en: http://redie.uabc.mx/vol3no1/contenido-tirado.html.

Gago, A. 2000. El CENEVAL y la evaluación externa de la educación en México. Revista electrónica de Investigación Educativa.2 (2). (En línea). Disponible en http://redie.uabc.mx/vol2no2/contenido-gago.html. Consultado el 28 de mayo del 2008.

Tristán, A. 1998. Análisis de Rash para todos: Una guía simplificada para evaluadores educativos. México, CENEVAL

LIX Legislatura/Gaceta Parlamentaria. 2006. Ley del sistema nacional para la evaluación de la educación y del sistema educativo. Revista Dossier Educativo, numero 56. Pp. 2.

Tiana, A., Gil, G. 2007. Oportunidades regionales en la participación en estudios comparativos internacionales de evaluación educativa. (En línea). Disponible en www.oei.org.ar/noticias/oportunidades_regionales.pdf.

Published

2008-08-31

How to Cite

Vera Noriega , J. Ángel, & Aragón Pérez, R. (2008). Design and piloting of learning measures in upper secondary education in the State of Sonora. Revista Ra Ximhai , 4(2), 67–77. https://doi.org/10.35197/rx.04.02.2008.04.jv

Issue

Section

Artículos científicos