Approaches to teacher training
DOI:
https://doi.org/10.35197/rx.11.01.e2.2015.37.amKeywords:
inicial teacher formation, education, competitivity, competencesAbstract
This article establishes the importance of education in the 21st century, the needs that exist for teacher training, where education is falling behind where a society advances rapidly and that the teacher must be constantly updating himself to have the necessary tools so that our students leave with effective knowledge.
The global changes that higher education systems face today sponsored by new global paradigms demand a new profile for the professional of the 21st century.
It is necessary for the teacher to be an innovator where he uses the appropriate strategies to have highly competitive students.
Nowadays the teacher must be a professional who requires having basic knowledge for his training, he must teach and learn, be able to know and tolerate different opinions and the actions of people, accept change, avoid imposing ideas or ways of thinking.
Downloads
References
Carr, W. (1996). Una teoría para la educación: Hacia una investigación educativa crítica. Madrid: Ediciones Morata.
Davini, M. (1997). La formación docente en cuestión: política y pedagogía. Buenos Aires: Paidós. Freire, P. (1993). Pedagogía de la Esperanza. Madrid: Siglo XXI España Editores S.A.
Goodson, I. (2000). El cambio en el currículo. Barcelona: Octaedro.
Latorre, A. (2003). La investigación- acción: conocer y cambiar la práctica educativa. Barcelona: Grao.
Sánchez, J. (2000). El siglo de la ciencia. Madrid: Taurus.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Aurelio Moreno Zaragoza
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material
- La licenciante no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada , brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios . Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- NoComercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales .
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.