Reading comprehension. Reading notion and use of macro rules
DOI:
https://doi.org/10.35197/rx.10.03.e1.2014.18.amKeywords:
construction of meanings, reader, text, competencesAbstract
In the NMS it has been relevant to investigate the notion of reading and how reading comprehension skills are developed since they are the basis of learning. According to Frida Díaz Barriga and Hernández (2002) the critical and reflective understanding of texts is one of the nodal activities in the construction of meanings. Reading comprehension skills are developed in learners in a strategic and self-regulated manner, as we know today thanks to research. Promoting the development of communicative skills contributes to the foundation of the curriculum consisting of educating so that the student acquires skills that allow him to face problems in a collaborative and competent manner.
Downloads
References
Días, B. F. y Hernández, R. A. G. (2002). Estrategias Docentes para un Aprendizaje Significativo, Una Interpretación Constructivista. México, Mc GRAW-HILL Interamericana Editores.
Van, D. T. A. (1989). La Ciencia del Texto Barcelona, Paidós.
Cooper, J. D. (1990). Como Mejorar la Comprensión Lectora. Madrid, Aprendizaje Visor-MEC.
Biggs, J. (2005). Calidad del aprendizaje universitario. España. Narcea Ediciones.
Márzanos, R. J. y Pickering, D. J. (2005). Dimensiones del aprendizaje. Manual para el
Maestro. México. Ed. ITESO.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Ana María Montes Salas, Yadira Rangel Bórquez, José Antonio Reyes Angulo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material
- La licenciante no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada , brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios . Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- NoComercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales .
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.