Scientific production and knowledge networks: the case of the second generation of the PhD in administrative sciences at the University of the West
DOI:
https://doi.org/10.35197/rx.10.03.e1.2014.30.mcKeywords:
scientific production, knowledge networks, productive leadershipAbstract
This research paper analyzes the scientific production generated by the second generation of students of the PhD in Administrative Sciences at the Universidad de Occidente. This PhD is part of the National Program of Quality Postgraduate Studies of Conacyt and has the fundamental objective of generating human resources to solve the problem through research. The records of the 18 students were analyzed, gathering information regarding scientific production and knowledge networks. The results show that 73.8% of the production generated is in papers presented at national and international conferences, whose main authors are the PhD students. In 28.4% of the production, the co-authors are the same classmates, so it can be concluded that knowledge networks have been generated within the PhD program.
Downloads
References
Cárdenas, T. M. (2013). Evaluación del funcionamiento de una red de conocimiento. Caso de la Red de Medio Ambiente del Instituto Politécnico Nacional. En Memorias del XVII Congreso Internacional de Contaduría, Administración e Informática. UNAM.
Consejo Nacional de Ciencia y Tecnología. (2014). Disponible en: www.conacyt.gob.
mx
Hernández, R., Fernández, C. y Baptista, P. (2012). Metodología de la Investigación.
Mc Graw Hill. México.
García, G. F. (2006). Contenidos educativos digitales: Construyendo la sociedad del conocimiento en Revista Tecnologías de la Información y comunicación educativas. Marzo 2006. ISSN 1696-0823.
Méndez, C. (2010). Metodología. Diseño y desarrollo del proceso de investigación con énfasis en ciencias empresariales. Limusa. México.
Namakforoosh, M. (2010). Metodología de la Investigación. Limusa. México.
Ortiz, L. V., Moreno, B. M. y Jímenez, M. J. (2010). Integración de redes de conocimiento y culturas académicas orientadas a la alta productividad científica en la investigación educativa. En Congreso Iberoamericano de Educación. Buenos Aires Argentina.
Peluffo, A. M. y Catalán, C. E. (2002). Introducción a la gestión del conocimiento y su aplicación al sector público. En CEPAL Serie Manuales No. 22. Santiago de Chile.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 María de los Ángeles Cervantes Rosas, Ramón Martínez Huerta
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material
- La licenciante no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada , brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios . Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- NoComercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales .
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.