Multisite Evaluation of Educational Programs in Teacher Training Colleges in the State of Mexico
DOI:
https://doi.org/10.35197/rx.09.03.e2.2013.07.ibAbstract
From the logic of Educational Technology, the research was developed in three stages: Descriptive, Diagnostic, and confirmatory. The Diagnostic Evaluation process carried out by the Interinstitutional Committees for the Evaluation of Higher Education (CIEES) to the 36 Teacher Training Schools of the State of Mexico was documented. The objective was to know the indicators that the educational programs met, for their accreditation. The results are 51 educational programs evaluated, 36 institutions and 12 participating bachelor's degrees; 66.6% with level 1 and 33.3% level 2. The above has had a statewide impact on learning achievements expressed in general knowledge tests, moving from an average of 60.5 points in 2009, to 67.5 in 2012.
Downloads
References
Báez, I. (2013). Proceso de acreditación de programas educativos en las escuelas normales del Estado de México. En La acreditación de la Educación Superior en Iberoamérica. La gestión de la calidad de los programas educativos. Tensiones, desencuentros, conflictos y resultados. Volúmen. 2. Muñoz, R. et al. Editorial Palibrio. Estados Unidos de América. pp. 272 – 288.
Báez, I. (2012) Informe final de investigación.
Ciees. (2010). Metodología general CIEES para la evaluación de Programas
Educativos. Manual de autoevaluación.
García F. (2007). La Investigación Tecnológica. Investigar, Idear e Innovar en Ingenierías y Ciencias Sociales. Editorial Limusa.
SEP, (2005). Guía PEFEN 1.0. México.
SEP. Informes de Exámenes Generales de Conocimiento, de 2003 a 2012.
Consultados en http://www.dgespe.sep.gob.mx/dsi/egc
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Ireri Báez Chávez
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material
- La licenciante no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada , brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios . Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- NoComercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales .
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.