An approach to didactic planning activities in the Bachelor's Degree in Secondary Education
DOI:
https://doi.org/10.35197/rx.09.03.e2.2013.22.poAbstract
This paper analyzes, from a phenomenological hermeneutical perspective, the practical sense that teachers at the Iguala Teacher Training Center give to curricular planning in the implementation of a new Study Plan. The institutional analysis is the framework for analyzing the implementation of the 1999 Study Plan for the Bachelor's Degree in Secondary Education, in an institution where various teacher training programs were developed and in 2000, it began its incursion into a new degree, although it maintained the semi-school modality and attention to personnel from the Education Secretariat in the entity for six years. Six years later, educational policies allowed teachers to participate and the opportunity to teach the school modality for workers and first year and for high school graduates later.
Downloads
References
Luckmann, T. (1996). Teoría de la acción social. España: Paidós.
Sennet, R. (2012). Juntos. Estrategias, políticas y placeres de la convivencia.
Barcelona: Anagrama.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Pedro Ortiz Oropeza, Rosa Ilda Bello Jiménez, Luis Lozano Ortiz, María Del Carmen Jaimes Ruiz, Otilia Pastrana Galarza
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material
- La licenciante no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada , brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios . Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- NoComercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales .
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.