Environmental education in the use of marble in San Pedro and San Pablo Teposcolula, Oaxaca

Authors

  • L J Silva
  • L G Juárez
  • P R Acosta
  • F S Orosco

DOI:

https://doi.org/10.35197/rx.08.02.e.2012.20.sj

Keywords:

education, values, environmental

Abstract

Mining can have a significant impact on society, which is why we methodologically work with the Leopol matrix, which handles three categories such as physical and chemical characteristics, biological characteristics, and cultural and/or socioeconomic factors. The latter was worked on in Environmental Education in the impact area called "El Colibrí" in San Pedro and San Pablo, Municipality of Teposcolula, Oaxaca, Mexico. This has provided us with very valuable results in favor of sustainable development for the community, focused on responsible Environmental Education.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Luege,T. J. L. et al. 2006. Planes estatales de Educación, capacitación y comunicación ambiental. SEMERNAT.Volumen 2.293-

pp.

Alexdander, P.A. 2010. The Mineral Industry of México.Minerals Yearbook.U.S. Department of the InteriorU.S.Geological Survey. 1-3, 8 pp

Nicola, C., Giampaola, S. 2011.Promoting ecological sustainable planning for natural stone quarrying. The case of the Orosei Marble Producing Area in Eastern Sardinia. Geoengineering and Environmental Technologies Department, University of Cagliari, Via Marengo 3, 09123 Cagliari,

Italy.ScienceDirect. Volume 38, Issue 4.

-314 pp.

Espinoza, G, Alzina, V., 2001. Fundamentos de Evaluación de Impacto Ambiental. Centro de Estudios para el Desarrollo (CED), Banco Internacional de Desarrollo (BID), Santiago de Chile. 167-168 pp

Luege,T. J. L. et al. 2006. Planes estatales de Educación, capacitación y comunicación ambiental. SEMERNAT. Volumen 2. 293-

pp

Silva, L.J., Juárez L.G., Acosta P. R., Orosco, F. S. Inventario Forestal En San Pedro y San Pablo, Mpio. De Teposcolula, Oaxaca. La Sociedad Para La Biología De La Conservación Región Centro De México, Primera Reunión Anual del 21 y 22 de mayo de 2010 en Tlaxcala, Tlaxcala.

Ruíz, O. U.2004“Programa De Educación Ambiental Para El Estado De Oaxaca” (EDUCAM).

Ruiz, O. U. 2004. El Plan Estatal de Desarrollo Sustentable 2004-2010 en su apartado cinco trata de la minería, Gobernador Constitucional del Estado de Oaxaca. 34-36 pp

Calderón, H. F. 2006. LEY MINERA. Nueva Ley publicada en el Diario Oficial de la Federación el 26 de junio de 1992. TEXTO VIGENTE. Última reforma publicada DOF 26-06-2006

Carrasco, A. D., Estefan, G. J. A. 1995.

Ley Estatal de Educación Instituto Estatal de Educación Pública de Oaxaca (IEEPO)

Carrasco, A. D., Estefan, G. J. A. 1995.De Educación Pública de Oaxaca Capítulo I Disposiciones Generales Artículo 1. 2-4 pp

Cué, M. G. 2011-2016. Plan Estatal de

Vol. 8, Núm. 2 / Mayo - Agosto 2012 Edición Especial: Contaminación y Medio Ambiente 237

Desarrollo de Oaxaca. 177-178 pp

Gómez, O. D. 2002. Evaluación de impacto ambiental: un instrumento preventivo para la gestión ambiental. Ediciones Mundi Prensa. Madrid, España.

Michelle Lynn. T. M., 2007. A geochemical study of four prehistoric quarries in Oaxaca, Mexico .

Published

2012-08-31

How to Cite

Silva , L. J., Juárez , L. G., Acosta , P. R., & Orosco , F. S. (2012). Environmental education in the use of marble in San Pedro and San Pablo Teposcolula, Oaxaca. Revista Ra Ximhai , 8(2 Especial). https://doi.org/10.35197/rx.08.02.e.2012.20.sj

Issue

Section

Artículos científicos