Challenges of continuing teacher training
DOI:
https://doi.org/10.35197/rx.11.01.e2.2015.14.mvKeywords:
collaborative teacher formation, personal self-invitationAbstract
This essay deals with the new challenges of teachers and managers to resolve their ongoing teacher training from the activities developed by the school collective. The research from which this content is derived was carried out in a primary school in the state of Chihuahua. The method used was action research, to answer the question: How to promote the ongoing training processes of the staff of this school. The purpose is to generate or self-manage teacher training processes to improve the service that the school provides to students. The school collective is the center of the process, cooperative and collaborative work accompanied by educational and persuasive leaderships provide better results, all accompanied by professional self-invitation.
Downloads
References
Díaz, C. (2010). A Refundar la escuela. Chile: Olejnik.
Díaz, F. (2006). Enseñanza situada. Vínculo entre la escuela y la vida. Segunda ed. México: Mc Graw Hill.
Fierro, C. (2006). Transformando la práctica docente. México: Paidós.
Fullan, M. y Hsrgraves, A. (2001). La escuela que queremos. Segunda ed. México: Lito.
Gagneten, M. (1990). Hacia una metodología de la sistematización de la práctica. Buenos Aires: Hvamnitas.
González, M. (2003). Organización y gestión de centros escolares. Dimensiones y procesos. Madrid: Pearson Educación.
Latorre, A. (2007). La investigación acción. Conocer y cambiar la práctica educativa. Cuarta ed.
España: Grao.
Lerner, D. (2004). Leer y escribir en la escuela: lo real, lo posible, lo necesario. México: Fondo de cultura económica.
Owens, R. (1998). La escuela como organización: tipos de conducta y práctica. Primera ed. México: Santillana S.A. de C.V..
Perrenoud, P. (2004). Diez nuevas competencias para enseñar. Primera ed. Barcelona : Grao. Pozner, P. (1997). El directivo como gestor de los aporendizajes. Argentina: Aique.
Santos, M. (2001). La esculea que aprende. Madrid: s.n.
SEP-PRONAP. (2006). Reglas de operación del PRONAP. México: SEP.
Stoll, L. y Fink, D. (1999). Para cambiar nuestras escuelas. Reunir la eficacia y la mejora. Primera ed. Barcelona: Octaedro.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 María Manuela Valles Ornelas, Alma Delia Campos Arroyo, Efren Viramontes Anaya
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material
- La licenciante no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada , brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios . Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- NoComercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales .
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.