Challenges of continuing teacher training

Authors

  • María Manuela Valles Ornelas
  • Alma Delia Campos Arroyo
  • Efren Viramontes Anaya

DOI:

https://doi.org/10.35197/rx.11.01.e2.2015.14.mv

Keywords:

collaborative teacher formation, personal self-invitation

Abstract

This essay deals with the new challenges of teachers and managers to resolve their ongoing teacher training from the activities developed by the school collective. The research from which this content is derived was carried out in a primary school in the state of Chihuahua. The method used was action research, to answer the question: How to promote the ongoing training processes of the staff of this school. The purpose is to generate or self-manage teacher training processes to improve the service that the school provides to students. The school collective is the center of the process, cooperative and collaborative work accompanied by educational and persuasive leaderships provide better results, all accompanied by professional self-invitation.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Díaz, C. (2010). A Refundar la escuela. Chile: Olejnik.

Díaz, F. (2006). Enseñanza situada. Vínculo entre la escuela y la vida. Segunda ed. México: Mc Graw Hill.

Fierro, C. (2006). Transformando la práctica docente. México: Paidós.

Fullan, M. y Hsrgraves, A. (2001). La escuela que queremos. Segunda ed. México: Lito.

Gagneten, M. (1990). Hacia una metodología de la sistematización de la práctica. Buenos Aires: Hvamnitas.

González, M. (2003). Organización y gestión de centros escolares. Dimensiones y procesos. Madrid: Pearson Educación.

Latorre, A. (2007). La investigación acción. Conocer y cambiar la práctica educativa. Cuarta ed.

España: Grao.

Lerner, D. (2004). Leer y escribir en la escuela: lo real, lo posible, lo necesario. México: Fondo de cultura económica.

Owens, R. (1998). La escuela como organización: tipos de conducta y práctica. Primera ed. México: Santillana S.A. de C.V..

Perrenoud, P. (2004). Diez nuevas competencias para enseñar. Primera ed. Barcelona : Grao. Pozner, P. (1997). El directivo como gestor de los aporendizajes. Argentina: Aique.

Santos, M. (2001). La esculea que aprende. Madrid: s.n.

SEP-PRONAP. (2006). Reglas de operación del PRONAP. México: SEP.

Stoll, L. y Fink, D. (1999). Para cambiar nuestras escuelas. Reunir la eficacia y la mejora. Primera ed. Barcelona: Octaedro.

Published

2015-12-31

How to Cite

Valles Ornelas, M. M., Campos Arroyo, A. D., & Viramontes Anaya, E. (2015). Challenges of continuing teacher training. Revista Ra Ximhai , 11(4 Especial), 201–212. https://doi.org/10.35197/rx.11.01.e2.2015.14.mv

Issue

Section

Artículos científicos