The formation of the academic body: intercultural education in the accounting, administrative and fiscal areas of the Autonomous Indigenous University of Mexico
DOI:
https://doi.org/10.35197/rx.11.01.e2.2015.22.alKeywords:
research, interculturality, projectsAbstract
Based on the mission and vision of the Autonomous Indigenous University of Mexico, the idea of forming an Academic Body of the educational program of Bachelor's Degree in Accounting was born, whose mission is to develop the culture of research in each one of the Educational Facilitators and Academic Holders of the Accounting Educational Program, placing the development of knowledge in high priority for intellectual contribution with quality investigative work that allows local development as well as regional scope, through intercultural education in the accounting, administrative and fiscal area. The aim is to be a group of researchers with local and regional recognition, with the contribution of research in intercultural education that apply the updates of the concepts, methods and techniques of the accounting area and application with the same, committed to small and medium-sized companies in the region, both in the administrative and fiscal area.
Downloads
References
Aguado, O. T., Gil, J. I. Y Mata, B. P. (2005). Educación Intercultural: una propuesta para la trasnformación de la escuela. Primera ed. Madrid , España: Ministerio de Educación y Ciencia.
ANUIES. (2000). La educación superior en el siglo XXI: Líneas estratégicas de desarrollo. Primera ed.
México, D.F.: ANUIES.
Asociación nacionale de Universidades e Institucio, A. (2003). Consolidación y avance de la educación superior en México: elementos de diagnóstico y propuestas. Primera ed. México, D.F.: ANUIES.
Bernardez, M. (2007). Conceptos y herramientas para la mejora, creación e incubación de nuevas organizaciones: Desempeño Organizacional. Primera ed. Indiana: Global Business Press.
Berumen, C. G. Y Rodríguez, S. B. (2009). Líneas de investigación en educación intercultural: Dirección de investigación y evaluación. Primera ed. México, D.F.: SEP.
Bodie, Z. y Merton, R. C. (2003). Finanzas. Primera ed. México, D.F.: Pearson Educación.
Casillas, M. M. de L., y Santini, V. L. (2013). Reflexiones y experiencias sobre Educación Superior Intercultural en América Latina y el Caribe. Primera ed. México, D.F.: Secretaría d Educación Pública.
Castañeda, C. J. B. (2010). Los Cuerpos Académicos del PROMEP. Primera ed. Culilacán Sinaloa: Universidad Autónoma de Sinaloa.
Dietz, G. y Mateos, C. L. S. (2011). Interculturalidad y Educación Intercultural en México: Un análisis de los discursos nacionales e internacionales en su impacto en los modelos educativos mexicanos. Primera ed. México, D.F.: Secretaría de Educación Pública.
González, G. I., Ovalle, P. F. y Chapa, Ch. M. (2014). La generación de conocimientos en torno a la práctica docente. Primera ed. Nuevo León: Escuela Normal Pablo Livas.
Gould Bei, G. (1997). Una reflexión sobre la planeaión y operación de programas de vinculación.
Primera ed. México, D.F.: ANUIES.
Leiva, O. J. J. (2011). Convivencia y educación intercultral: análisis y propuestas pedagógicas.
Cuarta ed. Alicante: Editorial Club Universitario.
Leiva, O. J. J. (2011). Convivencia y Educación Intercultural: análisis y propuestas pedagógicas.
Primera ed. San Vicente Alicante, España: Club Universitario.
Martínez, R. F. (2000). Nueve retos para la educación superior. Funciones, actores y estructuras.
Primera ed. México, D.F.: ANUIES.
Medina, R. A., Rodríguez, M. A. y Ibáñez de Aldecoa, A. (2005). Interculturalidad: Formación del Profesorado y Educación. Primera ed. México, D.F.: Pearson, Prentice Hall.
Montalván, G. C. (1999). Los recursos humanos para lapequeña y mediana empresa. Primera ed.
México, D.F.: Unversidad Iberoaméricana.
Pombo, J. R. (2011). Contabilidad general. Segunda ed. Madrid, España.: Ediciones Paraninfo, SA.
Sáenz, L. K. A. C. (2012). Metodología para investigaciones de alto impacto en las Ciencias Sociales y Jurídicas. Primera ed. Madrid, España: DYKINSON, S.L. Meléndez Valdés.
Sánchez, S. M. D. (2003). La educación superior y el desarrollo local: el servicio social universitario como apoyo a la gestión municipal. Primera ed. México, D.F.: ANUIES.
Schmelkes, S. (2004). "La educación intercultural: un campo en proceso de consolidación". Revista Mexicana de la Investigación Educativa. Primera ed. México, D.F.: SEP-CGEIyB.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Anet Yuriria de Jesús López Corrales, Verónica Camacho Valdez, Miriam Fabiola Guerrero
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material
- La licenciante no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada , brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios . Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- NoComercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales .
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.