360º evaluation to understand the performance of CyBENP students
DOI:
https://doi.org/10.35197/rx.10.03.e1.2014.03.oaKeywords:
evaluation, competences, student performanceAbstract
The evaluation of competencies in higher education institutions represents a challenge today; evaluating competencies from a perspective that leads to the improvement and growth of the student and not just to issue a grade, is the challenge. The 360º Evaluation methodology allowed, in the case of the present research, to know the performance of the CyBENP students with respect to the generic competencies acquired during the course of a semester by using educational coaching as a tool to achieve them. The results obtained allow us to objectively know the competencies developed by the students with a view to the evaluation of performance as an opportunity to express themselves and improve, allowing at the same time to generate an action plan to increase the performance of the students.
Downloads
References
Alles, M. A. (2005). Desempeño por competencias: evaluación de 360º. México,
Ediciones Granica.
Arzate, O. (2013). “Coaching Educativo: Una propuesta metodológica para innovar en el aula” en Ra Ximhai, 9(4), México, Coedición Instituciones Formadoras y actualizadoras de Docentes y 1er Congreso Internacional Espacio Común de Formación Docente, pp. 177-185.
Secretaría de Educación Pública. (2012). Licenciatura en Educación Primaria (Plan 2012). Disponible en: http://www.dgespe.sep.gob.mx/planes
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Ofelia Arzate Ortiz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material
- La licenciante no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada , brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios . Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- NoComercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales .
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.