The academic performance of the teacher, as a facilitator of learning in the teaching practice days
DOI:
https://doi.org/10.35197/rx.10.03.e1.2014.16.mfKeywords:
intellectual habilities, academic performance, learningAbstract
This paper shows the results of teachers working at the Dora Madero Official School, with the resources of counseling in the days of approach to teaching practice, highlighting the use of intellectual skills in interactive and collaborative work with students, in addition to the attitudes carried out within their school work, as well as their academic performance throughout the work process.
Recognizing with these elements the areas that are mastered and in the same way the existing deficiencies in this school context, to achieve an institutional and quality transformation.
Multiple Regression tests, Descriptive Statistics, Frequencies and Percentages, Factorial Analysis of internal structure and Variability of the Phenomenon, All possible regression and a possible graph, in addition to Item Analysis were used.
Downloads
References
John, D. Las escuelas de mañana. Trad. de L. Luzuriaga. Hernando. editor. Madrid. Rockwell, E. La enseñanza implícita en el quehacer del maestro en Elsie Rockwell (
antolog) Ser Maestro estudios sobre el Trabajo Docente, México, El caballito/ Sep ( Biblioteca Pedagógica) pp 125-130.
Díaz, B. F. y Hernández, R. G. (1998). Estrategias docentes para un aprendizaje significativo. México, Mc Graw Hill.
Vid, D. B. F. y Hernández, R. G. Estrategias docentes para un aprendizaje significativo,
p. 214.
Henry, G. Disponible en: http://www.educacionemocional.cl/documentos/escuela02. pdf
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Moisés Fuentes Flores
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material
- La licenciante no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada , brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios . Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- NoComercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales .
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.