Teachers' perceptions of teaching practice in IFADs in Durango

Authors

  • Laurencia Barraza Barraza
  • Juan Francisco Villarreal Gallegos

DOI:

https://doi.org/10.35197/rx.09.03.e2.2013.18.lb

Keywords:

teaching practice, former, forming institutions, updaters of teachers

Abstract

This research reports the preliminary findings from a survey on teaching practice in which 38 teachers from three Teacher Training and Updating Institutions (IFADs) in the state of Durango participated. From the statements made by the teacher trainers, it is possible to notice in their perceptions a tension between the complacent appreciation of their own teaching practice and the limited spaces that the IFADs present for collective reflection.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Albert Gómez, M.J. (2007). La investigación educativa. Claves teóricas.

Madrid, España: McGraw Hill.

Castañeda, A. & Ortega, S. (2008). El formador de formadores en México: Entre la escuela y la academia. En Vaillant y Vélaz (Coords.) Aprendizaje profesional y docente (pp. 129-136). Madrid, España: OEI/Santillana.

Fierro, Fortoul & Rosas. (2006). Transformando la práctica docente.

México: Paidós.

SEP. (2003). El mejoramiento de la gestión institucional en las escuelas normales. México: Autor.

UFAP. (2008). Reflexionar sobre la práctica docente. En boletín electrónico. Innovación Acción. Disponible en: http://ufap.dgdp.uaa.mx/descargas/ boletin_ene_08.pdf

Vaillant, D. (2002). Formación de formadores. Estado de la práctica. PREAL, (25), 5-11.

Published

2013-12-31

How to Cite

Barraza Barraza, L., & Villarreal Gallegos, J. F. (2013). Teachers’ perceptions of teaching practice in IFADs in Durango. Revista Ra Ximhai , 9(4 Especial). https://doi.org/10.35197/rx.09.03.e2.2013.18.lb

Issue

Section

Artículos científicos