The effect of push strategies on the commercial distribution of convenience stores in the city of Los Mochis
DOI:
https://doi.org/10.35197/rx.18.03.2022.02.gpKeywords:
push strategies, commercial distribution, convenience storesAbstract
This paper describes the importance of commercial distribution, its main functions and addresses the different Push strategies that are carried out in the convenience stores of the city of Los Mochis, taking into account the relevance of this type of business in the locality. business units in economic terms, the objective is to detect which have a greater degree of significance in the sales channel, for this a qualitative research approach was used, conducting a series of interviews with those responsible for these businesses, observing the processes of marketing and consulting secondary information sources, which brought with it revealing data regarding promotions, the importance of islands, POP material and canopies for sale and other strategies that have a significant effect on sales.
Downloads
References
Ancin, J. M. (2015). LA DISTRIBUCION COMERCIAL OPCIONES ESTARTEGICAS. 2DA EDICION ESIC.
Boletín 58. (s.f.). Business Book.
Díez de Castro, E. (2004). Distribución Comercial. Madrid: Mc Graw Hill.
Fernández Mariscal, V. (2015). Marketing mix de servicios de información:. Bibliotecas anales de investigación, 64-78.
García Sanz, N. (01 de Marzo de 2021). IEB School. Obtenido de Estrategia push y pull en marketing: definición y ejemplos: https://www.iebschool.com/blog/estrategia-push-y-pull-en-marketing-marketing-digital/
García, L. (2007). Ventas. España: ESIC.
Indili, F. (25 de Junio de 2013). ¿Qué son las tiendas de conveniencia? Obtenido de Gestiopolis: https://www.gestiopolis.com/que-son-las-tiendas-de-conveniencia/
Jimenez, S. M. (2012). COMERCIAL APLICADA. LIBROS PROFESIONALES DE EMPRESAS. BUSINESS&MARKETINGSCHOOL. Madrid: ESIC EDITORIAL.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2007). Principios del Marketing. Cd. de México: Pearson-Prentice Hall.
Lamb, C. W., Hair, J. J., & Mc Daniel, C. (1994). Fundamentos del Marketing. México: Thomson.
Mathías, L. (Noviembre de 2019). Glosario de Trade Marketing. Obtenido de Involves club: https://clubdeltrade.com/wp-content/uploads/2019/11/Glosario-de-Trade-Marketing.pdf
Mendivelso Carrillo , H., & Lobos Robles, F. (2019). La evolución del Marketing: una aproximación integral. CHES, 1-13.
Parra, E. (2004). El poder de las ventas. Cd. de México: Panorama.
Solanilla, A. (2015). La eficiacia de las palancas comerciales y la promoción en el punto de venta. . Barcelona, España: Blanquerna.
Stern, L. W., El-Ansary, A. I., Coughlan, A. T., & Cruz, I. (1999). Canales de Comercialización. España: Prentice Hall.
Velazquez Velazquez, E. (2012). Canales de Distribución y Logística. Tlanepantla, Estado de México: Red Tercer Milenio.
Vendaño, L. A. (2006). La distribución comercial, opciones estrategicas. 2 da. edición ESIC.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Gustavo Fabián Pérez Alvarez, Aida Alvarado Borrego, Francisco Guillermo Salcido Vega, Miriam Aracely Pérez Barraza
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material
- La licenciante no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada , brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios . Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- NoComercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales .
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.