Situated learning and the pedagogical principles of planning: the didactic sequence

Authors

  • Víctor Manuel Rodríguez Reyes

DOI:

https://doi.org/10.35197/rx.10.03.e1.2014.27.vr

Keywords:

situated formation, planning, plan, didactic sequences, formation of teachers, situated learning

Abstract

This article is part of an interpretive research in progress, entitled: Situated training and the pedagogical principles of planning: The didactic sequence. Situated training is a reference for determining today's training; this training is implicit in the Educational Reform of the 2012 Plan and Study Programs of Normal Education and in agreement 649 and which focuses on learning models, especially when conducting planning through the good implementation and construction of didactic sequences that impact on practice days. In this sense, situated training responds to concepts that establish the standardized patterns of generic and professional competencies.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Díaz, B. F. (2006). Enseñanza situada: Vínculo entre la escuela y la vida. México: McGraw-Hill Interamericana

Díaz, B. F. Estrategias docentes para un aprendizaje significativo. Ed. McGraw Hill, 2ª. Edición.

Frade, R. L. (2010). Planeación por competencias. México: Ed. Inteligencia educativa. 1a. Edición 2004. Subsecretaría de Educación e Investigación Tecnológicas. SEP. Disponible en: http://www.sep.gob.mx/work/resources/ LocalContent/39526/1/matematicas.pdf

Matemáticas y Secuencias didácticas.

SEP. (2011). Acuerdo número 592 por el que se establece la Articulación de la Educación Básica. Diario Oficial de la Federación.

SEP. (2011). Plan de Estudios 2011. Educación Básica. México.

Sep. (2012). Plan de Estudios 2012 de la Licenciatura en Educación Primaria. México.

Tobón, T. S., Pimienta, P. J. y García, F. J. A. (2010). Secuencias didácticas: Aprendizaje y evaluación de competencias. México: Pearson-Prentice Hall

Zabala, V. A. (2008). La práctica educativa. Cómo enseñar. México: Grao

Published

2014-12-31

How to Cite

Rodríguez Reyes, V. M. (2014). Situated learning and the pedagogical principles of planning: the didactic sequence. Revista Ra Ximhai , 10(5 Especial). https://doi.org/10.35197/rx.10.03.e1.2014.27.vr

Issue

Section

Artículos científicos