Situated learning and the pedagogical principles of planning: the didactic sequence
DOI:
https://doi.org/10.35197/rx.10.03.e1.2014.27.vrKeywords:
situated formation, planning, plan, didactic sequences, formation of teachers, situated learningAbstract
This article is part of an interpretive research in progress, entitled: Situated training and the pedagogical principles of planning: The didactic sequence. Situated training is a reference for determining today's training; this training is implicit in the Educational Reform of the 2012 Plan and Study Programs of Normal Education and in agreement 649 and which focuses on learning models, especially when conducting planning through the good implementation and construction of didactic sequences that impact on practice days. In this sense, situated training responds to concepts that establish the standardized patterns of generic and professional competencies.
Downloads
References
Díaz, B. F. (2006). Enseñanza situada: Vínculo entre la escuela y la vida. México: McGraw-Hill Interamericana
Díaz, B. F. Estrategias docentes para un aprendizaje significativo. Ed. McGraw Hill, 2ª. Edición.
Frade, R. L. (2010). Planeación por competencias. México: Ed. Inteligencia educativa. 1a. Edición 2004. Subsecretaría de Educación e Investigación Tecnológicas. SEP. Disponible en: http://www.sep.gob.mx/work/resources/ LocalContent/39526/1/matematicas.pdf
Matemáticas y Secuencias didácticas.
SEP. (2011). Acuerdo número 592 por el que se establece la Articulación de la Educación Básica. Diario Oficial de la Federación.
SEP. (2011). Plan de Estudios 2011. Educación Básica. México.
Sep. (2012). Plan de Estudios 2012 de la Licenciatura en Educación Primaria. México.
Tobón, T. S., Pimienta, P. J. y García, F. J. A. (2010). Secuencias didácticas: Aprendizaje y evaluación de competencias. México: Pearson-Prentice Hall
Zabala, V. A. (2008). La práctica educativa. Cómo enseñar. México: Grao
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Víctor Manuel Rodríguez Reyes
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material
- La licenciante no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada , brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios . Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- NoComercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales .
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.