Digital Competencies in Teacher Training

Authors

  • Jesús Arturo Regalado Sandoval

DOI:

https://doi.org/10.35197/rx.09.03.e2.2013.02.jr

Abstract

We could currently say that in the international, national and local educational field, it is “fashionable” and at the same time a necessity to talk about teaching skills, digital skills, project work, learning to learn in schools at all levels; as is the case in this case in secondary school, because our young students belong to a new era of the 21st century; which develops in the so-called knowledge and information society and teachers must in this case present innovations of this type and thus be a real facilitator of learning in this world that evolves at a dizzying speed.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ANUIES (1998). Capítulo 4, “Propuestas para el desarrollo de la educación

superior”. En: La Educación Superior en el siglo XXI. Líneas estratégicas de desarrollo. Una propuesta de ANUIES.

Bertalanffy, Ludwig Von. (1976). Teoría General de los sistemas. México F.C.E.

Bolívar, Antonio. (2002). ¿Qué sabemos de los procesos de mejora? E “Intercambio y difusión de conocimientos, experiencias y recursos”. En: Cómo mejorar los centros educativos, Madrid, Proyecto Editorial Síntesis Educación.

Chamizo Guerrero, Octavio (1982). El análisis institucional. Perfiles educativos. CISE-UNAM. México

Eisner, Elliot. (1998). ¿Qué hace cualitativo un estudio?. En: El ojo ilustrado. Indagación cualitativa y mejora de la práctica educativa. Barcelona, Paídos.

GEM. (2003). Manual de Organización. Escuelas Normales del Estado de México. México.

GEM. (1999). Disposiciones Reglamentarias en Materia Laboral para los

Servidores Públicos Docentes del Subsistema Educativo Estatal. México.

Guajardo Espinoza, José María. (2008). “Nuevos horizontes en el desarrollo de la ciencia”. Serie: Teoría de la ciencia. Nodo 1. Facultad de Ciencia Educación y Humanidades. Universidad Autónoma del Estado de Coahuila.

Hargraeves, Andy. (1999). Profesorado, cultura y postmodernidad. Morata, Madrid.

Magaña Echeverría, Martha Alicia. (2001). Mejoramiento del desempeño docente en la Universidad de Colima a través de la formación de Cuerpos Académicos. México. ANUIES

SEP. (2010). Modelo Curricular para la Formación Profesional de los Maestros en Educación Básica. México.

Published

2013-12-31

How to Cite

Regalado Sandoval, J. A. (2013). Digital Competencies in Teacher Training. Revista Ra Ximhai , 9(4 Especial). https://doi.org/10.35197/rx.09.03.e2.2013.02.jr

Issue

Section

Artículos científicos