Research and the Teacher: The Case of the Universidad de Occidente Campus Guasave

Authors

  • M. A. Cervantes R.
  • I. N. Alvarez S.
  • L. A. Gallardo M.

DOI:

https://doi.org/10.35197/rx.09.03.e2.2013.10.mc

Keywords:

research, teachers, universities

Abstract

One of the approaches contained in the Academic Plan of the University of the West 2011-2013 is to encourage the participation of the teaching staff in research, by establishing institutional bases. Studying the conditions related to the research carried out by the teaching staff of the Department of Economic and Administrative Sciences of the Guasave Campus is the interest of this research.

The methodology developed has a descriptive approach that we consider the most appropriate to analyze the significant aspects regarding the efforts made in this regard. To do so, a questionnaire was applied to 21 of 23 teachers. The results show that 66.7% have carried out some research and the majority have received support from the institution for it.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Sánchez, M. (2002). La educación superior y la investigación científica: El reto del constitucionalismo del siglo XXI. BJV. UNAM. Consultado el 04/09/2013. Recuperado de: http://biblio.jutidicas.unam.mx/ libros/1/341/123-pdf

Cortés, Manuel e Iglesias, Myriam. (2004). Generalidades sobre metodología de la investigación. Universidad Autónoma del Carmen. México.

Vessury, Hebe. (2009). El rol de la investigación en la educación superior:

Implicaciones y desafíos para contribuir activamente al desarrollo humano y social. En La Educación superior en el mundo. Educación Superior y nuevos retos y roles emergentes para el desarrollo humano y social. Global University Network for Innovation. pp. 119-131.

Colina, L. (2013). La investigación en la educación superior y su aplicabilidad social. Rev. De Educ. Laurus. Núm. 25. pp. 330-353.

Hernández, R., Fernández, C. y Baptista, P. (2010). Metodología de la

Investigación. Mc Graw Hill. México.

Published

2013-12-31

How to Cite

Cervantes R., M. A., Alvarez S. , I. N., & Gallardo M., L. A. (2013). Research and the Teacher: The Case of the Universidad de Occidente Campus Guasave. Revista Ra Ximhai , 9(4 Especial). https://doi.org/10.35197/rx.09.03.e2.2013.10.mc

Issue

Section

Artículos científicos