The need for emergency in the absences of educational practice

Authors

  • Francisco Antonio Romero Leyva
  • Gabriela López Félix
  • Luz Bertila Valdez Román
  • Rosalba Chávez Moreno

DOI:

https://doi.org/10.35197/rx.10.03.e1.2014.28.fr

Keywords:

sociology of abscenses, emergencies

Abstract

This essay was carried out in the spaces of intercultural education in higher education settings, specifically at the Autonomous Indigenous University of Mexico, Mochicahui unit. It seeks to find the emergence of absences in methodological processes and sociocultural behaviors in the teacher/student context centered on the conception of reality from an ecology of knowledge that supports the viability of other possible knowledge absent in educational practice.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Biffi, H. N. (2011) Formas-Otras Saber, nombrar, narrar, hacer, CIDOB, Barcelona España.

De Souza, B. (2010). Renovar la teoría práctica y reinventar la emancipación social.

CLACSO, Buenos Aires Argentina.

(2007), Conocer desde el sur. CLACSO, CIDES - UMSA, Plural editores, 2007, La Paz –

Bolivia.

Freire Paulo (2010) Cartas a quien pretende enseñar, 12° edición. XXI editores,

México.

(2005) pedagogía del oprimido. S.XXI Editores, México.

Giménez, G. (2009). El debate contemporáneo en torno al concepto de etnicidad, pág. 35,50. En estados plurales: los retos de la diversidad y la diferencia. Valladares. Laura, Mayra Pérez y Margarita Zarate coordinadoras. UAM, México.

Grosfoguel, R. (2012) El concepto de racismo En Michel Foucault y Frantz Fanón:

¿teorizar desde la zona del ser o desde la zona del no-ser?, Universidad de

Berkeley, California USA.

Jordán, J. A. (1994). La escuela multicultural. Un reto para el profesorado. Barcelona, Paidós.

Saladino, G. A. (20139. Los valores del indianismo en Ra-Ximhai. Volumen 9 número

julio - diciembre.

Muñoz, S. A. (2010). Enfoques y modelos de educación multicultural e intercultural.

Universidad Complutense de Madrid.

Published

2014-12-31

How to Cite

Romero Leyva, F. A., López Félix, G., Valdez Román, L. B., & Chávez Moreno, R. (2014). The need for emergency in the absences of educational practice. Revista Ra Ximhai , 10(5 Especial). https://doi.org/10.35197/rx.10.03.e1.2014.28.fr

Issue

Section

Artículos científicos